Ondersteuning

De begeleiding en ondersteuning van leerlingen neemt op de Woldborg een belangrijke plaats in. Leerlingen worden begeleid door de docent, coach in klas 1 en vanaf klas 2 door hun eigen gekozen coach.

Coach

In klas 1 is er dus een aangewezen coach, die in totaal vier coachuren inclusief wij(s)uren verzorgt. Dit doen wij, omdat wij het belangrijk vinden dat nieuwe leerlingen bij ons extra goed begeleid worden en veiligheid ervaren op het voortgezet onderwijs, waar toch al alles nieuw voor ze is. Komend schooljaar is Sylvia Arouri de coach van klas 1a en Fenneke Reinders van klas 1b.

Vanaf klas 2 krijgen alle leerlingen hun eigen coach. De coach heeft coachmomenten van 08.30 tot 09.00 uur, waarin hij / zij de leerlingen spreekt. Deze coach blijft gedurende de hele schoolloopbaan de coach van deze leerling, kent de leerling en ook ouders door en door, waardoor de kwaliteit van de begeleiding van een hoog niveau is. Leerlingen hebben zelf invloed op de keuze van hun coach, omdat zij zelf een goed gevoel moeten hebben bij hun coach. Wij zetten leerlingen ook aan het denken bij het maken van een keuze, want leerlingen moeten zich afvragen wat zij nodig hebben van een coach en als zij dat weten, kunnen ze ook bepalen welke coach dan geschikt is.

Wanneer het nodig is kunnen de coaches via de ondersteuningscoördinator specialisten inschakelen. 


Heterogene coachuren
Op de Woldborg bieden we vanaf schooljaar 2024-2025 heterogene coachuren voor alle leerlingen uit klas 2, 3 en 4. In deze lesuren laten o.a. onderstaande zaken aan bod komen:

Door de inzet van de heterogene coachuren versterken we het altijd al fijne pedagogisch klimaat op onze school nog verder. De leerlingen van de verschillende leerjaren en -wegen leren elkaar op deze manier heel goed kennen en kunnen er voor elkaar zijn al het even nodig is. Verschillende samenwerkingsvormen worden juist tijdens deze lesuren door alle coaches ingezet.




Ondersteuning